شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 9 آبان 1402/ شماره 864
عناوین خبری مهم امروز: دوگانگی رقابت پلی‌اتیلن‌ها، رشد اندک دلار آزاد، نوسان در قیمت‌های بازار

دوگانگی رقابت پلی‌اتیلن‌ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. پلی استایرن های انبساطیِ انتخاب، غایب مهم عرضه های امروز بودند و پتروشیمی تبریز، تنها 230 تن، انبساطی عرضه کرد. انبساطی های تبریز که عمدتا با قیمت پایه یا رقابت ها جزئی معامله می شدند، امروز با 28 تا 34 درصد رقابت، معامله شدند.

با توضیح اینکه در قیمت‌های پایه‌ی این هفته، پلی‌اتیلن‌ها به جز گروه سنگین بادی کاهشی بودند، رقابت‌های امروز در گروه‌های سبک خطی، سنگین تزریقی و پت بطری افزایشی و در گروه های سنگین اکستروژن، سبک فیلم و سنگین فیلم کاهشی بود.

سبک خطی از 7 تا 19 درصد به قیمت پایه تا 21 درصد رقابت رسید. گروه سنگین تزریقی هم که هفته قبل بین قیمت پایه تا 30 درصد معامله شده بود، امروز با قیمت پایه تا 33 درصد رقابت، معامله شد. پت‌های بطری که چهارشنبه هفته گذشته بین 89 تا 97 درصد رقابت شده بود، امروز بین 93 تا 100 درصد رقابت، معامله شدند.

در مقابل، سنگین اکستروژن بین قیمت پایه تا 5 درصد رقابت شد، درحالی‌که هفته پیش بین 3 تا 8 درصد رقابت معامله شده بود. رقابت در گروه سبک فیلم از قیمت پایه تا 55 درصد رقابت در هفته گذشته به قیمت پایه تا 50 درصد رقابت، رسید. سنگین فیلم ها هم از قیمت پایه تا 14 درصد به قیمت پایه تا 12 درصد رقابت، رسیدند.

رشد اندک دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 200 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار 550 تومان به پایان رساند، معاملات امروز را 51 هزار و 680 تومان آغاز کرد و با افزایش آرام، معاملات ادامه یافت. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با 200 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 51 هزار و 750 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,526 تومان قیمت گذاری شد.

نوسان در قیمت‌های بازار
قیمت‌های بازار امروز ترکیبی از کاهش، افزایش و یا بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سبک فیلم نسبت به دیروز تغییری نداشتند. سنگین فیلم و سبک خطی بین 100 تا 500 تومان رشد داشتند و سنگین تزریقی 200 تومان افت را ثبت کرد.

در گروه پ پ نساجی، همه کالاها نسبت به دوشنبه بدون تغییر باقی ماندند و در گروه پ‌پ‌های شیمیایی بین 300 تا 1000 تومان کاهش ثبت شد. پی وی‌سی ها 200 تومان بالاتر از دیروز و پت‌های بطری، بین 800 تا 1,500 تومان پایین از روز گذشته، پیشنهاد شدند.

در بازار انبساطی ها چه می گذرد؟
بر اساس اطلاعات ویکی پلاست، پتروشیمی پارس از فردا، 10 آبان ماه به اورهال خواهد رفت و همین خبر، باعث شد تا این هفته عرضه ‌ی انبساطی ها 3 هزار و 430 تن نسبت به هفته قبل، کاهش پیدا کند. در حالی که هفته قبل 4 هزار و 194 تن انبساطی عرضه شده بود، جمع عرضه های این گروه در هفته جاری به 764 تن، کاهش یافت. همین کاهش عرضه، طی دیروز و امروز باعث افزایش 4 تا 6 هزار تومانی قیمت های بازار کالاهای این گروه شده است.

عقب نشینی برنت به 86 دلار
برنت که معاملات دیروز را با عقب‌نشینی به 88 دلار آغاز کرده بود در ادامه کاهشی شد و در نهایت بازارهای جهانی، با عفب نشینی به 86 دلار، بسته شد. برنت بازار امروز را در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 86 دلار و 69 سنت رسید.

کاهش 210 واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 20 هزار و 261 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، امروز بورس تهران صعودی آغاز شد، اما نزولی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات، با کاهش 210 واحدی، به 1 میلیون و 981 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟